Body of Joy

Yoga & Dance of Joy

Je brengt je dagen hoofdzakelijk zittend door, beweegt te weinig of te eentonig en bijgevolg

voelt je lichaam gespannen, stram of pijnlijk.

Je hebt veel aan je hoofd, je bent perfectionistisch en in je vrije tijd kan je 

moeilijk je gedachten stopzetten en voel je je onrustig.

Je hebt het gevoel dat je leven geleefd wordt, dat je vastzit in een situatie die je ongelukkig maakt en 

je vindt het moeilijk om op te komen voor wat je wilt.

Ben je het beu om geleefd te worden? Met een gespannen lichaam en onrustig gevoel als gevolg? 

En wil je een ontspannen en vreugdevol leven dat je zélf richting kunt geven?

lichaamsbewustzijn is de basis van

een moeiteloos en blij leven

We kennen deze problemen maar al te goed en zaten een 10-tal jaar geleden in dezelfde situatie. We hadden allebei last van stress, weinig energie en kregen lichamelijke klachten. We gingen op zoek naar een andere manier van leven en bewuster en zachter omgaan met ons lichaam maakte daar deel van uit. Kalenzo stopte met voetballen na een operatie aan zijn knie en begon Afrikaanse dans te leren. Petra stopte met hardlopen en ging van start met yoga.

Elk op onze manier ondervonden we dat yoga en dans heel helend zijn voor lichaam én geest. Vooral in combinatie met mindfulness en energiebewustzijn. Langzaam maar zeker voelden we ons beter in ons vel en konden we weer meer genieten. 

Door meer lichaamsbewustzijn te hebben maak je ook bewustere keuzes op andere vlakken van je leven.

Je wordt ook meer bewust van je gedachten en leert stressvolle en angstige gedachten filteren, zodat er meer ruimte komt voor positiviteit en blijheid.

Daarnaast krijg je door yoga en dans het gevoel dat je voluit aan het leven bent, in plaats van op de automatische piloot.

Uiteraard bovenop de meer fysieke voordelen, zoals een sterker en soepeler lichaam en minder spierspanningen.

YIN-YANG YOGA
 

  • Deze yoga maakt je niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal en emotioneel krachtiger. Zodat je de moed hebt om je leven in eigen handen te nemen.
     

  • Stramme spieren worden soepeler zodat je lichaam vrijer en aangenamer voelt.
     

  • Je wordt je bewust van de stress-signalen van je lichaam, zodat je tijdig kunt ingrijpen en spanningen kan voorkomen.
     

  • Je leert om je niet te vergelijken met anderen en jezelf te accepteren zoals je bent. 
     

  • Je leert je grenzen stellen zodat je 'neen' kunt zeggen en gemakkelijker opkomt voor jezelf

YIN YOGA
 

  • Deze rustige vorm van yoga stimuleert de 'yin' kwaliteiten van acceptatie, loslaten, introspectie, mildheid en dankbaarheid. 
     

  • Door langere tijd in dezelfde houding te blijven dring je door tot in het bindweefsel en verbeter je de mobiliteit van je gewrichten, waardoor spanningen en blokkades die er al heel lang zitten ook kunnen worden losgelaten.
     

  • De basisprincipes van mindfulness lopen als een rode draad door de lessen. Je oefent in niet oordelen, je aandacht naar het hier en nu brengen door je lichaam, je gedachten en gevoelens te observeren. Dit brengt vaak inzichten die je dan kunt meenemen naar je dagelijks leven.
     

  • Je lichaam en geest kunnen helemaal ontspannen waardoor de zelfhelende kracht van je lichaam gestimuleerd wordt en klachten vanzelf verminderen of verdwijnen.
     

  • Bij alle yin-houdingen worden bepaalde meridianen gestimuleerd waardoor je de doorstroming van Chi stimuleert. Dit is volgens de Traditionele Chinese Geneeskunde de basis van een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid.

DANCE of JOY
 

  • Je ervaart de aardende kracht van de dans. Technieken die je ook in je dagelijks leven kunt toepassen om er steviger te staan, voor jezelf op te komen en je niet te laten manipuleren.
     

  • De bewegingen worden stap voor stap begeleid en zijn een uitnodiging om met minimale inspanning maximaal te genieten.
     

  • Je wordt je bewust van je lichaam en de energie die door je lichaam stroomt. Een bewustzijn dat je ook zijn nut heeft in je dagelijks leven omdat je milder omgaat met je lichaam, minder energie verspilt en meer energie overhoudt.
     

  • Omdat mindfulness verweven zit in de manier van aandacht geven aan je lichaam en de beleving van je energie, is deze dans heel rustgevend. Je hoofd komt tot rust en je voelt je als herboren nadien!

Kom proeven!

Wij geven wekelijkse lessen die voor iedereen toegankelijk zijn, met of zonder ervaring!

Wil je het eens uitproberen? 

Schrijf je dan in voor een GRATIS PROEFLES

MAANDAG - 19u15 - 20u30

Yin-Yang Yoga

DINSDAG - 19u15 - 20u15

Dance of Joy

DINSDAG - 20u30 - 21u30

Yin Yoga

WOENSDAG - 10u00 - 11u15

Yin-Yang Yoga

Adres:

Hundelgemsesteenweg 780

9820 Merelbeke

Prijs:

GRATIS PROEFLES

Losse les : €12

10-beurtenkaart: €100

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Tweewekelijks gratis tips van ons?

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle